maandag 2 oktober 2017

De schoonheid van Haast Pass


 

Nieuw Zeeland op zijn puurst ontdek je onder andere als je reist langs Haast Pass. Vanaf de Gletsjers in het westen richting Queenstown (of andersom) is dit echt een route die je niet mag missen. Het is een afwisseling van snel stromende rivieren tot serene rust bij één van de prachtige vergezichten met bergen en helder blauwe wateren die je onderweg tegen komt.
En afhankelijk van het seizoen, kun je zelfs geluk hebben dat de bergen voorzien zijn van een laagje sneeuw. De foto's spreken voor zich.Vergeet vooral niet om voor deze route ruim de tijd te nemen. En als je net zo'n mazzel hebt met het weer als wij, ga lekker ergens langs het water zitten voor een picknick en neem de omgeving in je op. Het is echt een plaatje wat je nooit meer kwijtraakt. Trust me!
En een stukje verder richting Wanaka kom je echt langs geweldige meren. Met een beetje mazzel zie je dan fantastische waterspiegelingen. Echt van die plaatjes die voor de rest van je leven in je geheugen geprent blijven. Of ben ik nu een beetje te enthousiast?
Nou ja de prachtige natuur van dit land heeft nu eenmaal mijn hart veroverd. Hopelijk heb ik jullie met mijn verhalen en foto's ook kunnen overtuigen om deze reis zeker een keer te maken!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten